Novinky

25.3. - Jedeme pro Sebíka
Policie ČR - fyzické testy
Lyžařský kurz 2.B - 2024
Stubai 2024
Maturitní ples tříd 4.A.B - 9.12.2023

 

Cesta po opevnění Odolov - Červený Kostelec

9. října 2020 se naše třída 1.A vydala na školní akci do Odolova, kterou si pro nás přichystal bývalí žák ACADEMI A MERCURII Josef Novák.
Naším cílem bylo projít se, po méně známém úseku Benešovy linie, která se táhla od Odolova až po Orlické hory. Začátek naši výpravy byl u památníku „Cesty osvobození“ v Odolově. Odtud vedla naše cesta po řapících a bunkrech až do Červeného Kostelce.
Výlet jsem si všichni užili a někteří z nás co zabloudili, se svezli traktorem po lesních cestách.

Žáci 1.A

 

 

Adaptační kurz 1.A 2020

Náš adaptační kurz proběhl na Jiráskově chatě na Dobrošově. Naše nejlepší zážitky byli s panem učitelem Vrabcem na houbách. Dále jsme měli i orientační běh, který se ne úplně všem vydařil. Všichni jsme si adapťák užili naplno, stala se z nás skvělá parta.

C. Manychová

 

Adaptační kurz 1.B 2020

Dne 7. září jsme vyrazili i v této nepříznivé době na adaptační kurz. Do chaty Černá Říčka v Jizerských horách.
První den jsme vyšli na Tanvaldský Špičák, kde byl úžasný rozhled na okolí. Další den jsme se těšili do sklárny v Harrachově a sledovali jsme, jak se vyrábí skleničky. Potom jsme se šli podívat na Mumlavské vodopády a někteří navštívili i bobovou dráhu.
Ve středu dopoledne jsme vyšli menší kopec na krásný zámek Lemberk a odpoledne jsme vyjeli lanovkou na Ještěd. Předposlední den nás čekalo muzeum skla bižutérie v Jablonci nad Nisou. Po krásné prohlídce někteří vyrazili do plaveckého bazénu a ostatní na obhlídku města. V den odjezdu jsme se rozloučili s majiteli chaty a krásnou přírodou.
Myslím, že jsme si adaptační kurz všichni užili a vzájemně se poznali. Už teď se těším (a myslím, že nejsem sama), na další společné akce.

Lucie Pichová
Žákyně 1. B

 

Projekty ERASMUS+

Projekty ERASMUS+

Naše škola má za sebou první rok trvání svých dvouletých Erasmus+ projektů, spolufinancovaných z fondů programu Erasmus+ Evropské Unie. Ačkoliv současná situace v Evropě cestování kvůli koronaviru nepřeje, přesto se nám daří dále své projekty realizovat.

V projektu určeném pro cestování žáků do partnerských zemí (Dánska, Španělska a Malty) s názvem „European Citizenship – Cultural Heritage Unites us“ se podařilo zorganizovat společné školení učitelů v Madridu, kde si učitelé osvojili znalosti práce v internetových platformách Evropské Unie s názvem eTwinning/TwinSpace a které následně žáci využívají při projektových aktivitách. O těchto aktivitách se můžete více dozvědět na Instagramu a webu projektu: https://twinspace.etwinning.net/70782/pages/page/733408. Při online soutěži o nejlepší logo projektu bylo žáky zvoleno logo symbolizující kulturní dědictví, kterému je projekt věnován spolu s budováním pocitu sounáležitosti v rámci evropského občanství. Na počátku února se žáci všech partnerských škol setkali zatím virtuálně, prostřednictvím Skype video konference online a vzájemně si představili své školy, své země a podělili se o kulturní aspekty, které považují za klíčové pro evropské občanství. Následovat měly v tomto roce výjezdy žáků na Maltu, setkání v ČR a cesta do Dánska, koronavirus ale projektové aktivity prozatím pozastavil. Než nám situace v Evropě opět dovolí cestovat, pokračují žáci prozatím v projektových aktivitách v rámci platformy eTwinning/TwinSpace a těší se, až své nové přátele budou moci potkat osobně.

V druhém projektu, určeném pro zvyšování kompetencí učitelů, s názvem „Rozvojem kompetencí učitelů k evropské škole 21. století“ se prozatím podařilo realizovat pouze jedno školení učitelky angličtiny v užití digitálních technologií při výuce cizích jazyků v době globalizace a internetu, a to na Kypru. Další kurzy učitelů, plánované na jaro a léto tohoto roku, musely být kvůli světové pandemii prozatím odloženy a budou realizovány v průběhu následujícího školního roku, pokud to situace dovolí. V obou projektech škola požádala o prodloužení doby trvání projektu o jeden rok, aby zajistila řádné splnění projektových aktivit i v této době, nepřející cestování a setkávání se.

 Mgr. Ivana Šimková
Koordinátorka mezinárodních projektů

 

Zahájení školního roku 2020/2021


Zahájení školního roku 2020/2021 proběhlo tentokráte za přítomnosti pana starosty Jana Birke, který přišel osobně popřát hodně studijních úspěchů zejména studentům nově otevřeného studijního oboru - Sportovní management.
Přeji úspěšný školní rok všem našim studentům, pedagogickým i nepedagogickým zaměstnancům AM!

Dana Jarolímová
ředitelka školy

 

Národní muzeum a vánoční Praha - 6. 12. 2019

Cestovní ruch – odborné praxe žáků na naší škole

Nastává období odborných praxí a žáci naší školy se rozjíždějí do různých koutů Česka, aby prokázali své nabyté znalosti a schopnosti.
Na hradech, zámcích, pevnostech a v přírodních lokalitách, tam všude žáci provází turisty. V první řadě se musí naučit texty, chodit na náslechy jiných průvodců a naučit se co nejvíce informací o daném místě. Potom následuje zkušební provedení lokalitou před vedoucím praxe a po jeho schválení teprve mohou žáci začít sami provázet. Vynaložené úsilí se jim určitě vyplatí, neboť za vykonanou práci dostávají od zaměstnavatelů finanční ohodnocení a v jejich pracovním životopise má takto odvedená praxe svoji hodnotu. Nutno podotknout, že na konci studia naší školy má každý žák ve svém životopise tři takovéto pracovní zkušenosti. V letošním školním roce vyjíždějí žáci oboru Cestovní ruch do těchto destinací:

Hrady, zámky, přírodní lokality: Adršpach, Bouzov, Bečov nad Teplou, Horšovský Týn, Hrádek u Nechanic, Lednice, Manětín, Náchod, Nové Město n. M., Kynžvart, Kratochvíle, Konopiště, Kuks, Lemberk, Vranov nad Dyjí
Pevnosti a muzea: Josefov, muzeum Žamberk
Informační centra:  Broumov, Deštné v Orlických Horách

 

Ekonomické lyceum - odborné praxe žáků

Ani žáci Ekonomického lycea nejsou v praxích pozadu, jen je mají jinak koncipované. A to tak, aby si mohli reálně vyzkoušet své  znalosti a dovednosti získané v hodinách ekonomiky, managementu a marketingu, práva, účetnictví, ale třeba i cizích jazyků. I tito žáci absolvují praxe každoročně vyjma maturitního ročníku, tedy třikrát za středoškolské studium. Každý žák kromě vykonávané činnosti vypracovává seminární práci o průběhu své praxe, kterou po návratu do školy odevzdává k ohodnocení. Nakonec následuje obhajoba seminární práce a odprezentování závěrů před zkušební komisí. Jak seminární práce, tak prezentace mají svá pravidla a žák je hodnocen souhrnně až po splnění všech těchto částí odborné praxe.

 

Mezinárodní veletrh cestovního ruchu HOLIDAY WORLD 2020

Fotgalerie ZDE:

Mezinárodní veletrh cestovního ruchu HOLIDAY WORLD 2020 je tradiční a prestižní akcí svého druhu a nejvýznamnější přehlídkou cestovních kanceláří, domácích českých regionů. Byl opět rozdělen na dny pro odbornou veřejnost (čtvrtek a pátek) a dny pro laickou veřejnost (sobota a neděle).
Pod vedením učitelů, p. Igora Chmelaře a p. Martina Vrabce, se žáci 1. až 4. ročníku zúčastnili již 29. ročníku, který se uskutečnil v termínu 13. - 16. 2. 2020 a nově v areálu PVA EXPO Letňany.
Na turistické zážitky lákaly nejen regiony České republiky, ale žáci měli možnost si prohlédnout stánky z různých koutů světa a cestovní kanceláře.

Igor Chmelař
učitel odborných předmětů

 

Exkurze ČSOB

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dne 30. února se třída 3.AB zúčastnila exkurze do banky ČSOB a jejího tzn. Call centra ve městě Náchod, a to jako součást rozšíření výuky ekonomiky.

       Exkurze začala již ve zmíněném Call centru, což je ústředna pro přijímání hovorů od zákazníků. Pracovníci tam v celkem 2 rozsáhlých sálech přijímají jak telefonické hovory, tak zprávy, maily či video hovory. Předtím než jsme nahlédli do provozu, tak nás pan ředitel přivítal a představil nám banku ČSOB jako takovou. V jeho prezentaci nám popsal fungování banky, služby které svým zákazníkům nabízí, a také její postavení mezi konkurencí. Také nás seznámil s budoucími plány, které třeba zahrnují novou centrálu ČSOB v Hradci Králové, která by měla být dokončena roku 2021 a poté bude s kapacitou až 1000 pracovních míst 2. největším sídlem této banky a jednou z nejmodernějších administrativních budov v republice. Výklad pana ředitele byl velmi profesionální a zajímavý.

       Následně jsme měli šanci podívat se do jednoho ze sálů, kde poradci přijímají hovory od zákazníků. Práce je to velice náročná protože pracovník musí dodržovat dané předpisy, které má nařízené. Ty se týkají např. čekací doby zákazníka, rozsahu nabízených služeb a základních pravidel komunikace. Pracovník musí v jakékoliv situaci odborně a pohotově reagovat na jakýkoliv dotaz či připomínku. On-line poradenství se s dobou neustále zlepšuje. Zákazník má tedy možnost nejenom řídit z pohodlí domova svůj účet, ale také mít možnost okamžitého spojení a konzultace s odborným pracovníkem. Je ale nutno dodat, práce v takovémto prostředí není pro každého.

       Druhá část exkurze ale byla o poznání zajímavější. Přesunuli jsme se do budovy banky ČSOB v Náchodě. Opět nás na místě přivítal její provozní ředitel a opět nás pozval do konferenční místnosti. Neměl však připravenou žádnou prezentaci, namísto toho si pro nás připravil několik otázek týkající se historie a současnosti banky. Kdo na otázku odpověděl správně, obdržel drobnou odměnu v podobě propisky či klíčenky. Toto byl dle mého názoru skvělý nápad a je to zaručený způsob jak si udržet pozornost obecenstva. Poté nás pan ředitel vzal na exkurzi skrz téměř všechny prostory banky. Myslím, že do prostoru se servery, do sejfu a do nitra bankomatu se obyčejný smrtelník jen tak nepodívá. Pán nám představil náplň práce zaměstnanců na určitých místech, představil nám funkci pokladní, která přijímá finanční obnos, který si zákazník chce uložit, představil nám techniku, se kterou zaměstnanci pracují, vzal nás do prostorů sejfu který je náročnějším zákazníkům k dispozici a v neposlední řadě jsme se také podívali, jak funguje bankomat a obsluha nám pověděla o celkem nedávném pokusu o jeho vykradení. Samozřejmě, neúspěšném.

       Celkově se mi tento den velice líbil, bylo to vhodné oživení výuky a takovýchto exkurzí by mohlo být v budoucnu více. Třeba i do ČNB. Děkujeme tedy učitelům, že nám toto bylo umožněno a samozřejmě také pracovníkům banky ČSOB, kteří nám poskytli důležité a zajímavé informace.

 Adam Osoba, 3.B

 

Ekonomická Olympiáda 2020 - Hradec Králové – Krajské kolo

Ekonomické Olympiády se v tomto roce, v Královéhradeckém kraji, zúčastnilo celkem 1 234 studentů, z nichž se do krajského kola dostalo 36. Z těchto 36ti studentů měla naše škola nejvíc účastníků, a to 3 žáky: Kateřina Zítková – 2. ročník Ekonomického lycea, Simona Hanzlová – 3. ročník, obor Cestovní ruch  a Filip Ducháč –  2. ročník, obor Cestovní ruch. Našim žákům moc gratulujeme!

Výsledky krajského kola budou zveřejněny 6. 3. 2020